Το συγκεκριμένο e-twinning πρόγραμμα διήρκεσε περίπου 3 εβδομάδες και το σχολέιο μας συμμετείχε με τους μαθητές της Α1 τάξης.
Συμμετείχαν επίσης σχολεία από τις χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρο, Σερβία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Αλβανία, Φυρομ, Γεωργία, Ουκρανία, Τουρκία, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία.
Κατασκευές
Ας Ζωγραφίσουμε. Ευχόμαστε στους εταίρους Καλό Πάσχα, ζωγραφίζοντας.
Ας Δημιουργήσουμε – Οι κατασκευές μας, μέρος Α’
Ας Δημιουργήσουμε – Οι κατασκευές μας, μέρος Β’
Ζωγραφική με τη χρήση υπολογιστή – Πασχαλινά αυγά
Φτιάχνουμε Λαζαράκια ; Η συνταγή μας με πρωταγωνιστές τους μαθητές μας.
Παραδόσεις
Τι γιορτάζουμε το Σάββατο του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαίων;
Παιχνίδια
Ταίριαξε τους αριθμούς με τις αντίστοιχες λέξεις στα Αγγλικά.
Πόσο καλός/ή είσαι στην πρόσθεση και την αφαίρεση;
Όλα τα παιχνίδια οι κατασκευές και οι ιστορίες/ ποιήματα από όλες τις χώρες στις σελίδες του eΤwinning
H γιορτή μας μια ημέρα πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα.
Οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων (σχολικό έτος 2015- 2016) του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων καθώς και οι εκπαιδευτικοί Αγγλικών: Βόιτσιου Κωνσταντίνα και Τσατσάνη Αγγελική στο πλαίσιο της διακρατικής συνεργασίας eTwinning, συνεργάστηκαν με εκπαιδευτικούς και μαθητές πέντε διαφορετικών σχολείων (12ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, δύο δημοτικά σχολεία της Ισπανίας , ένα της Σλοβακίας και ένα της Πολωνίας) πάνω σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Χρησιμοποίησαν την διαδικτυακή πλατφόρμα του eTwinning και συμμετείχαν σε ομάδες συζητήσεων, αντάλλαξαν ηλεκτρονικά μηνύματα και έκαναν τηλεδιασκέψεις.
Μέσα από τη δράση αναπτύχθηκε ένας διαπολιτισμικός διάλογος και μια διακρατική επικοινωνία η οποία ευαισθητοποίησε τους μαθητές των χωρών απέναντι σε θέματα κοινωνικά (προσφυγικό), ανθρωπιστικά (φτώχεια, ανέχεια) και περιβαλλοντικά. Μαθητές και εκπαιδευτικοί αντιλήφθηκαν ότι τα προβλήματα και η κρίση που βιώνουν δεν είναι μόνο στη δική τους χώρα αλλά είναι κοινά σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ και ότι ακόμη όλα τα παιδιά αντιμετωπίζουν με τον ίδιο φόβο και ανησυχία την σημερινή κατάσταση στη χώρα τους αλλά και στην ΕΕ. Επίσης, η ελπίδα και αγάπη είναι αυτό που επικρατεί στις παιδικές ψυχές ανεξάρτητα από την εθνικότητα, τη γλώσσα και την καταγωγή και ότι όλοι, συνεργαζόμενοι και σεβόμενοι τόσο τους ανθρώπους όσο και το περιβάλλον, μπορούμε να κάνουμε το όνειρο των παιδιών για ένα καλύτερο αύριο πραγματικότητα.
Τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην συνεργασία ωφελήθηκαν γιατί έκαναν νέους φίλους και έμαθαν για άλλες χώρες και πολιτισμούς. Παράλληλα, οι μαθητές βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στις Νέες τεχνολογίες αλλά και στη χρήση της Αγγλικής. Τέλος, έμαθαν πώς να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με ανθρώπους πέρα από τα πλαίσια της τάξης με την χρήση του διαδικτύου.
Ένα από τα παραγόμενα αποτελέσματα του έργου υπήρξε το δραματοποιημένο ποίημα για το πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά την άνοιξη, την ευημερία και την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία έγραψαν και δραματοποίησαν στροφές από το ποίημα και στο τέλος δημιουργήθηκε ένα κοινό δραματοποιημένο βίντεο απαγγελίας. (Ευχαριστούμε πολύ την κα Πατρούλα Χριστοδούλου, θεατρολόγο και την κα Αγγελική Μαλλιάκη , μουσικό, για την βοήθειά τους στο βίντεο αυτό.)
Το βίντεο που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος
Το παραπάνω έργο αξιολογήθηκε στο σύνολό του από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται (παιδαγωγική καινοτομία, ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη, επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων και συνεργατών, συνεργασία μεταξύ σχολείων, χρήση της τεχνολογίας, αποτελέσματα, αντίκτυπος, τεκμηρίωση) και κρίθηκε απολύτως επιτυχημένο. Ως αποτέλεσμα, βραβεύθηκε με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας λαμβάνοντας έτσι μια πιστοποίηση υψηλότερου Ευρωπαϊκού επιπέδου.